NT2 onderwijs
Remedial teaching
RT&NT2 helpt leerlingen die een achterstand hebben op het gebied van rekenen, taal, lezen of leren leren.
Voor wie?
RT of Remedial teaching kan worden ingezet voor leerlingen die problemen hebben met:
rekenen
spelling, taal en woordenschat
lezen: technisch lezen en begrijpend lezen
leren leren
Elke leerling is uniek en de onderwijsbehoeften zijn dat ook. Bij RT&NT2 Butterfly worden de sterke en minder sterke kanten van de leerling benut bij het geven van de begeleiding.
Bij RT&NT2 Butterfly krijgt elke leerling begeleiding op maat. Remedial teaching kan op locatie of in de praktijk gegeven worden. Een begeleidingstraject duurt gemiddeld 10 weken. Dan volgt een evaluatiegesprek.
Wat doe ik nog meer?
Ik bied hulp bij het voorbereiden en herhalen van leerstof. Dan gaat het om preteaching of reteaching. Ook verzorg ik remedial teaching aan groepjes leerlingen op school.
Hoe ziet het individuele begeleidingstraject eruit?
Intakegesprek
De begeleiding start met een kennismakingsgesprek. Dit gesprek is kosteloos en vrijblijvend. In dit gesprek probeer ik een zo helder mogelijk beeld te krijgen van uw kind, de hulpvraag van u of uw kind en de geboden hulp op school.
Afspraken
Als we het erover eens zijn een begeleidingstraject te starten, maken we afspraken over de begeleidingstijd en mogelijk het contact met school. Ik wil immers goed aansluiten bij wat uw kind al op school is aangeboden en de leerdoelen
Begeleiding
Vervolgens wordt de individuele begeleiding gestart en een handelingsplan opgesteld. De begeleiding vindt plaats in tien wekelijkse sessies van ca. 45 minuten. In overleg met u en uw kind wordt ook huiswerk meegegeven. Van elke sessie maak ik een kort verslag.
Evaluatie
Na een begeleidingstraject van tien weken volgt een evaluatiegesprek met u als opdrachtgever. Aan de hand van de resultaten wordt bepaald hoe de begeleiding vervolgd gaat worden.
Plan een vrijblijvend intakegesprek
Plan een vrijblijvend gesprek om kennis te maken met mij en om te zien of we met uw hulpvraag aan de slag kunnen. Dit gesprek is kosteloos en is enkel om te zien of ik kan helpen.
Ik heb Diana leren kennen als een enthousiaste docente die op zoek was naar een uitdaging op een ‘gewone’ middelbare school. Met haar ervaring en visie op het vak was zij voor ons een aanwinst. Diana kwam echter tot de conclusie dat zij de leerlingen miste die haar echt nodig hadden. Nu volgt zij haar hart en dat is jammer voor de school maar goed voor Diana.
RT in een groep?
Bent u nieuwsgierig naar remedial teaching in een groepje?